PRVNÍ HOŘE - Achtung, Sultan!
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
K-AGAIN sú mladí ambiciózni Taliani, ďalší z nekonečných zástupov nešťastníkov pokúšajúcich sa presadiť na metalcorovej scéne, kde už pred rokmi bola tlačenica a slabé kolektívy ostali trčať vo vákuu šedivého priemeru. Chalani to napriek tomu skúšajú s obdivuhodným nasadením. S cieľom získať zmluvu odcestovali do USA, kde absolvovali množstvo koncertov s rôznymi session bubeníkmi (Ruben kapele zamával dovidenia krátko po príchode do Štátov, zanechajúc tak rozbehnutú kapelu v nezávideniahodnej situácii), ich aktuálne EP natočené už v Štátoch produkoval istý Logan Mader (pamätníkom určite ožijú spomienky na jeho pôsobenie v MACHINE HEAD a SOULFLY). A čo je najpodstatnejšie, nový materiál je v porovnaní s predchádzajúcim 3 skladbovým „Ultraviolence“ výrazným krokom vpred, ktorý kapelu posúva opäť bližšie k vytúženému cieľu.
Nahrávanie pod taktovkou Madera prinieslo hneď niekoľko podstatných zmien. Vynikajúci zvuk dáva vyniknúť všetkým nástrojom a vytvára vhodný obal pre nahnevanú produkciu K-AGAIN. Najvýraznejší posun nastal vo výraze a pobyt v USA sa zrejme podpísal pod bohaté melodické aranžmány, ktoré podstatne zvýrazňujú beztak slušne dynamické skladby. Spevák Pigo taktiež preladil svoje hlasivky do melódií a chrapľavý rev už len tu a tam dokresľuje jednotlivé pasáže. Určite príjemným spestrením je použitie kláves, hoci ako doplnok nejde v danom štýle o novinku. Samotná, hoci bezchybne zahraná hudba žiaľ trpí absolútnym nedostatkom pôvodnosti, teda jedným z klincov do rakvy u žiaľ drvivej väčšiny týchto kapiel. Úvodná „I Wash The Pain“ príde ako kombinácia SEPULTURY s niektorými ťahmi od KORN. A v ostatných trackoch sa derú na jazyk ďalšie a ďalšie prirovnania k známejším menám. V nebyť textového a nepresvedčivého klišé dojímajúceho maximálne US teenagerov v strednom tempe sa nesúca vydarená vec „Father“ predstaví samotného Logana Madera na poste gitaristu.
K-AGAIN nemožno uprieť príťažlivú schopnosť upútať poslucháča neustálymi zmenami tempa, zmyslom pre melódiu a gradáciu i vokálnou pestrosťou, ktoré sú kľúčom k úspechu u SYSTEM OF A DOWN. Ich poňatie metal coru napriek minimu originality patrí medzi to podstatne lepšie, čo na danej scéne v poslednom období vzniklo. Ak kapela vytrvá a naďalej bude ich tvorbu sprevádzať výrazný pokrok ako medzi poslednými dvoma materiálmi – celkom zaslúženie raz prerazia a užijú si svojich päť minút slávy na aktuálnej hudobnej vlne.
Na druhej strane to, čo bráni pri počúvaní „Memories Of An Evolution“ jasať, je istá stereotypnosť. Spracovanie textov v ktorých sa pokúšajú presvedčiť o svojom hneve, smútku, frustrácii rozhodne nepatri medzi plusy EP. Práve tu možno poľahky rozlíšiť úprimnosť výpovede tej-ktorej formácie a zvyčajne napomáha prehltnúť nedostatok pôvodnosti. Byť potetovaný a strúhať nahnevané pózy stačí len na teenagerov.
Dobrý a kvalitný materiál, ale neverím im ani notu.
To, čo bráni pri počúvaní „Memories Of An Evolution“ jasať, je istá stereotypnosť. Spracovanie textov v ktorých sa pokúšajú presvedčiť o svojom hneve, smútku, frustrácii rozhodne nepatri medzi plusy EP. Práve tu možno poľahky rozlíšiť úprimnosť výpovede tej-ktorej formácie a zvyčajne napomáha prehltnúť nedostatok pôvodnosti. Byť potetovaný a strúhať nahnevané pózy stačí len na teenagerov.
6 / 10
Pigo
- spev
Stef
- gitara
Skizzo
- basa
Ruben
- bicie
hostia (vo "Father"):
Logan Mader
- gitara
Leeno
- bicie
1. I Wash The Pain
2. U
3. Father
4. Isolated
5. Another Day Inside
6. Go Straight
Memories Of An Evolution (EP) (2003)
Ultraviolence (mini CD) (2002)
Vydáno: 2003
Vydavatel: K-Again/2KKrecords
Stopáž: 24:47
Produkce: Logan Mader
Studio: Audio Lab Recording Studio, Hollywood, CA
Urzovci jsou zpět a vyráží do klubů, radujme se! To by asi tak stačilo. Snad jen drobná poznámka. Minulá deska byla a je až příliš dokonalá. Nová je dokonalá poněkud méně, je pouze vynikající. Kdo by to byl čekal?
Atmosférický black metal / post-metal. Hodně odlehčená produkce plná vybrnkávaček, náladových pasáží a košatých atmosférických vsuvek. Zuby se moc necení, možná občas mléčné jedničky. Příjemný poslech, vyloženou hitovku však na "Succumb" nenajdete.
Šíleně plodný oneman projekt, Aaron Edge se utrhl ze řetězu s sází jednu desku za druhou. "Agglomeration" je třetí z letošních již pěti alb. A překvapivě to drží slušnou kvalitu. Pokud tedy máte rádi dusivý sludge doom s výbuchy disonantního šílenství.
Hulváti z Jura sú takí naši DARKTHRONE: o pol generácie mladší a s koreňmi v grinde miesto blacku, no doživotne verní metalovej klasike (s čoraz hrubším zvukom). „Kromaňon“ a „Abeceda nenávistí“ sa zapíšu do zlatého fondu. Zbytok asi nie, čo vôbec nevadí.
Oproti EP "God Made Me An Animal" ubral Greg Puciato (ex-THE DILLINGER ESCAPE PLAN), ale i skupina jako celek, na nekompromisnosti, objevují se více i zpěvné a melodické polohy, nicméně je to stále hodně nasraný a uřvaný post-hardcore té nejvyšší kvality.
Strhující rozsáhlé kompozice, které buď zcela pohltí, nebo unudí. Já se hlásím k první možnosti. Je to jako snové divadlo severského death metalu. Za mě je to zatím rozhodně jedna z nejzajímavějších desek letošního roku.
Singl „Winter Storm Vigilantes“ je povedená záležitost, která byla slibnou návnadou na nové album. Velká očekávání byla nakonec zbytečná. S trochou dobré vůle se na albu najdou dvě další slušné skladby, jinak je to stále ten samý a nenápaditý kolovrátek.